Our Wedding Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 30, 2011

abah..oh..abah

Tadi baca en3 dd yg bila ntah..cakap pasal ayah dia sanggup nak ke jalan TAR blikan nasi beriyani yg paling sedap dia pernah rasa wpun si anak a.k.a dD dudu cuma mntk nasi beriyani pasar malam jek..semua tu wat aku teringat kat abah di kuching..huu..xpernah kedekut dalam soal makan minum anak2..
abah & mama ~rindunyaaaaa~~~~



nih sms dr klong 16 mac hr tu..ttg sorg bapa yg..hmm aku type semula jek la
--------------------------------------------------------------------------------------------
klong g pasa malam, kat gerai buah..pnjual mangga tu tegur kawan dia yg baru je bli 4,5 biji buah dari gerai dia..

penjual  :: ai mat, xkanlah x menyempat makan di umah..
pembeli :: aku makan dlu..kalau kat umah nanti, xsempat nk makan..anak2 aku kuat makan

klong teringat semua perbualan mereka. dlm hati klong teringat yg abah xkan makan sorg2 mcmtu..kalau abah, bukan takat 5-6 biji tp sebonet kete dia borong..jauh bbeza la dorg dgn abah kita..bla~ bla~ bla~ bebelan seterusnya
--------------------------------------------------------------------------------------------

btol la cakap klong tu..klu abah beli makanan, kitorg makan sama2..
kdg2 dia suh kitorg makan dlu, in case xcukup, dia pi beli lagi..
tp kalau makan dlu sbb takut makanan tu habis n xsempat sbb anak2 makan???
hmmm mmg xpernah la 
*rasa nak hug abah je skang ni..smlm dah la mmpikan dia cakap pasal langsir umah aku..adehh

adalah sekali tu..kitorg teringin nk makan durian..sbbkan durian kt kebun xde buah masa tu..abah kt nk g pasa sat..ikut je lah..masa tu cuti sem upm..
*oh ya..wat pgtahuan semua..kitorg adik beradik kalau raya, jln sama2 dgn mama abah..klu pi mana2 pun, bila da besar panjang gmok skang nih pun..masih ske jln dgn dorg kalau kuar..hahaha

hmm kbetulan masa balik cuti sem tu bukan musim durian..sbb tu lah..tkojut den tengok harga..punya mahal, siap ada yg jual by kilo plak tu..jual duri ke isi nih..haish..(-.-*)

sekali tu abah gi kat selonggok durian nih..sebiji dlm 7-10rgt, abah pun cium2 lah satu2 durian dlm longgok tu..
bisik kt acu "abah mcm nk beli semua je...haha" (^o^)
ttiba abah cakap kt tokey durian.."amek semua. isi terus dlm boot" 
kitorg dua :: hoh?!! acu--> ('.') ('0') <--ayen
~penuh boot kereta wira abah..lalalala~ 
abah :: kene makan habis malam ni juga ni ..
kami dua lg :: ~gulp
hensem x abah masa muda dlu..hehe..masa ni abah da lewat 30-an nak masuk 40 da kot..

sampai je umah semua org tkejut tgk abah bli durian satu boot..sekali kira2, semua sekali lebih kurang 65biji..
waaahhhhh malam tu gilalah pi melahap durian..
mcm xpernah jmp durian seumur hidup jek..wuhuuuu~~sedaaaapppp (^o^)/ 

tp abah makan 2 ulas je..diulangi 2 ulas je bukan 2 biji..sbb dia hi-coles..so kene lah bjaga2 dlm bab makan2 esp durian. & seafud..abh senyum je..nampaklah abah puas hati sgt bila dpt bli yg elok & sedap utk anak2 dia..

kitorg dgn kucing2 ksayangan (wan2, tutu & putri) sgtlah knyg..lebih tu, mama wat tempoyak..hehe..
tempoyak goreng? yummy~~ lama xwat..
oh ya..kucing2 kitorg sgt ske durian..boot kete tbuka je diorg lebih bising ngiau kt sebelah kete dari kitorg..haha..3ekor tu kalau cium bau durian je..selagi x dikopekkan..selagi tu dia tunggu je sebelah durian smpai siap tdo2 lagi depan kotak durian..haish

ble abah g toilet, kitorg dua bgtau harga..smua org jadi mcm ni haa ('0') & thenti makan jap..
meow 3 eko tu juga yg masih sibuk jilat n gigit buah durian..nom nom nom..adehh..naseb la korg ni kuceng comey2..

kesimpulan & fakta :
  1. abah x pernah kedekut dlm soal makan minum anak2, biarlah kitorg xde kete sebijik sorg @ bilik tdo sorg sebilik tp seriuslah selain masa poser, kami xpernah berlapar..tgklah hasilnya pd diri ini..hehe~ ni tlebih sbb mkn mcd byk sgt..oh ya..fyi..abh xpernah bli fast food utk kami..wuu wuu 
  2. abah syg kitorg n salu bg yg terbaik utk kitorg..
  3. kami ber-7semua sygkan abah..huu yen rindu abah~~~
en3 ni diwujudkan khas buat tatapan cucu cicit abah..wuu wuu..supaya dorg kenal sapa atuk dorg..huhuhu..misz u dad..

3 notes:

dd dudu said...

wuuuu :'(

kakyen jgn sedey ey...

sedey siket2 jek.. wuu

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

sedey sbb rndu..
wpun ayah dd & abah kyen bbeza tp dorg masih sumone yg kita sentiasa rindu & syg..protect & jaga kita..
klu teringat..konpem tergelak & tsenyum dgn cara dorg..btol x?

nj_65 said...

I luv my father as the stars, he's a bright shining exmple and a ep twinkling in my heart.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...