Our Wedding Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 24, 2011

Muni Kawen..!!!! Woohoooo~ \(^0^)/

Nak tau sapa muni? ni haa dia...currently beliau on leave- honeymoooooonn..

ayenz :: awat semua org pi honeymoon dear? kita dua laki bini dak pon
apiz ::  sbb hang x dak cuti..
ayenz :: ('_')

da dpt idea mereka berdua ke mana? jom pi serbu depa...

dari korg terjah hotel hard rock penang tu..baik kita layan ttg muni & majlisnya...

muni adalah salah sorg sahabat baik & rapat dgn aku sejak kenal di UPM dlu..1st kenal aini (ekan), pastu dia kenalkan dgn muni..wpun dd dudu kata geng aku geng mcik..aku masih konpius kenapa digelar geng mcik..sbb kitorg xpernah pakai baju opah @ kain batik @ kecoh2 (ekan dgn muni je kot salu kecoh..ni la yg diungkapkan kerana nila setitik)..hmmm rasanya gelaran paling ssuai utk kitorg..ialah geng roti sardin abg cafe fsktm..pnjgnya nama..

sbbnya stp hari(kecuali sabtu ahad @ abg cafe tutup kedai) ktorg WAJIB lepak makan roti sadin tu wpun ms tgh sengkek yg amat..hmm dia bubuh apa la dlm tu smpai kitorg kemaruk sgt dgn roti sadin itu..woot woot!! sedap bangat! sampaikan hadiah kawen muni dr kami bdua bkait rapat dgn roti sadin abg cafe itu..btw,ko da buka ke mon?

muni ni kkdg leh simpan rahsia..kekadang x..haha...ikut keadaan & tahap kerahsiaan..dgn dia..salu masam2 muka..gelak sama2..tp walau camanapun..dia akan cuba pastikan kitorg siap assignment & gi kelas sama2 berlima..aku ske tp sori la sbb aku salu lmbt..klu lmbt kuar bilik, dia da jerit dr hujung lorong dkt toilet..adehh..kecoh ar aku,dalia n ekan lari2 kuar bilik..haha...muni xkedekut kongsi ilmu yg dia tau..dia pun ske makan tp badan xjg besar..jelesnya haku..korg mesti xmo dgr muni mnjerit, aku rasa satu blok P3 blh dgr..samada dia marah, excited, tension, sedey..sume menda dia jerit kot..hahaha..muni sound je klu dia xpuas hati dgn apa menda sekalipun mahupun pd kasut baru yg dia beli sendiri..patut ke? muni pernah sound aku cakap yg aku da abaikan dorg berempat..jarang bsama dorg la apa la..sori mon, aku sgt pnt dgn aktvt mtm lewat habes & tpaksa stadi smpai larut mlm..lagipun masa tu, aku dgn apiz byk habiskan masa bsama gak..sori ek mon..aku tau ko syg aku lebih dr apiz syg aku masa tu..ampun encik suami 

tau x apa solution muni supaya aku salu ada masa dgn dorg? quit mtm..haha..mcmlah boleh..aku kan da tlg korg dpt byk kredit utk stay dalam kolej? bukan bg free ok..aku wat aktvt yg xmasuk akal utk ahli blok aku..& push kawan2 aku jadi AJK sekali.. apapun mon, aku mmg teringin sgt kuar dgn korg semua selalu..tp terbatas dgn tugas mtm..



aku da siap letak nama dia lagi kt setiap pic..hahaha

ooohh ya..aku jarang panggil dia muni tp salu pggil dia mon..adalah kes nya lama dahulu di kelas software..klu mon masih igt ar..kui kui pggil muni ni nampak ayu jek..xsesuaaiiii tp xpo lah..since ko da jd isteri org..baik aku gunakan nama ayu sket..muni.

Tarikh bermakna utk muni seumur hidupnya ialah 12 Mac 2011, dimana upacara akad nikahnya bjalan lancar dan dalam suasana yg meriah..alhamdulillah...tahniah sahabatku..

بَارَكَ اللهُ لَكَ وَبَارَكَ عَلَيْكَ وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْرٍ


“Semoga Allah memberikan keberkahan kepadamu, memberikan keberkahan atasmu, dan menyatukan kamu berdua di dalam kebaikan.”

Kronologi majlis akad nikah muni & rizal ::

2hr sebelum muni nikah
ayenz :: ayg, kita g awal sabtu ni eh..muni kawen pagi..pastu blh ke akad syafiqiqi after zuhr.
apiz :: hmm ok gak..

malam sebelum muni nikah
apiz :: ayg x balut lg hadiah ni, b..sok nk g awal kan?
ayenz (kat dapo..buat2 bz) :: err..x..hehe..muni punya majlis after asar..kita g syafiqiqi pny dlu..
apiz :: laaa pulak...
ayenz :: sori..salah info..sib baik kwn muni tny kt blog dia..klu x..hahaha..

12 Mac 2011 ~muni konpem tgh dup dap masa ni
Terima sms dr muni pg 12Mac :: Yen,dtg la dlm pkl 4 eh..xawal sgt xlewat sgt time tu..baik cik muni.. 
actually aku xberapa sihat pagi sabtu tu..jadi kalau la akad2 mereka ini dijadulkan pg..tpksa mohon maaf xdpt dtg..akad nikah syafiqiqi pun kitorg xhadir sbb aku xsihat..("~) sori adik2ku..meskipun begitu ku gagahkan jua ke rumah mertua dgn masakan2 yg telah aku janjikan pd suami tersayang..sbb da plan lama nk masak n mkn sama mak abh tp mak salu kt kpg,xde kt kl...

sampai2 je.. tgk muni tgh ditatarias..hehe...dD dudu, kuku & ma dd da smpai dlu
gemuruhnya cik muni kita ni sampaikan xdpt nk senyum smpailah diminta senyum oleh camerawoman xbertauliah ini..
selepas keluarga lelaki & tok kadi smpai, muni pun turun dgn anggunnya..dan duduk di tengah2 rumah ..huu..byk gmbr zoom je sbb kitorg dok jauh sket..
 
ceria tp nampak cuak..wuu wuu..
alhamdulillah..dgn sekali lafaz, sah muni telah bergelar isteri..kepada Rizal..tgklah gambar bwh ni..tpancar seri pengantin yg telah selesai diijabkabulkan..Baraka Allahuma~
Puan Muni bersama ibunya tersayang
mak muni sgt ramah dan baik hati..huuhuhuu..sepanjang majlis mak muni senyum je..wuu..dan..gambar seterusnya,
Mr. & Mrs Rizal
Muni..aku sgt suka masakan tlo itik masak lemak ibumu itu..dd,kuku, aku & apiz diberikan layanan bez sket..siap duduk di meja beradab pengantin masa hari akad tu..hehe..segan yg amaaaat tp sbbkan nak teman muni dan makan masak lemak mak muni..wuuu wuu aku relaaaa...(^0^)

kami yg hadir bersama ketika itu..ada kuku, dudu, apiz cyg, ma dd, & along muni..baby along songsang..tp da bersalin dah..alhamdulillah..semuanya selamat..boleh tgk baby di sini..
ma dd sgt comel real life..peramah lak tu..hehehe
kuku xde sbb dia nk amek gmbr..tp ma pndg kamera dlm ni..oh ya..real life kan..lipstick ma dd cantik..nk bli la satu utk ma kita gak.wink*

ini kami bdua bsama mak muni & psgn mempelai..rizal sorg je pndang cam teponku

hokayy..yg ni pasangan bersama kuarga dd..ayah dd je xde..alaa..nk jmp ayh dd gak..waaa





13 Feb 2011
sekali lagi, aku xberapa sihat paginya..apiz da risau sebenarnya tp aku nk gak ke kenduri muni & qiqi..so bila masuk tghr..aku usahakan juga utk gi..huu muni,qiqi..sesungguhnya aku mmg syg kamu dua..

~close ur eyes...bieber said

pengantin masih segan2..hik hik

sib baik la aku suh dorg manja2 sket..dptlah akhirnya gmbr muni lentok..hehehe

kek muni~tq cik seni
Rizal..
jaga lah muni baik2, bersabarlah dgn setiap marahnya kerana disitu terselit comel & manja dia..
Muni,
ta'at pd suami itu byk caranya, berhati2lah ketika berbicara & sayangi dia yg sudi menjaga & menemani kita utk mengisi hari2 yg akan dtg..


Mr & Mrs Rizal,
Kami doakan korg sentiasa berbahagia & saling sayang menyayangi..berkekalan hingga ke syurga..aminn
**aku syg ko muni..kini ko bukan lagi milik kami,kawan2mu..~motif???

yg penting saling menyayangi, saling menghormati..insyaAllah...semoga rumahtangga kita semua berkekalan hendaknya..aminnn



19 Mac 2011
dapat mms kt bawah dr muni..dia nk g bertandang dan terus g honeymoon..
tata yen..tu dia cakap??? how dare ko tgglkan aku & pi honeymoon???

sedey plak rasa hati...aku doakan yang terbaik utk ko mon..semoga semuanya dipermudahkan..selamat pergi & selamat kembali nanti yek..hiasi diri berserta peribadi..muuah take care dear fren...

**kesemua gmbr di atas, kecuali yg terakhir ni & kek, kesemuanya diambil dgn lensa iphone & alteration menggunakan CP Pro..aku xmampu bli SLR...wuuu

8 notes:

dd dudu said...

ha ahh betullah tu, muni lah nila itu ;p setitik muni rosak satu gang dan dipanggil makcik hahaa

larikkk dari muniii, larikk laju2

kakyennnn ampunnnnnnn

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

hahaha..sbnrnya asyik pk nape dipanggil geng mcik..haha..2 titik nila itu..wuu wuu..bukan muni balik honeymoon hr ni ke?

mun-e said...

uh yennn.. sori baru nak komen entri ini. haha. ketika ko publish ni aku bace dari penang.tapi almaklum la honeymoon kannnnn ;)) busy sket ;))

ehh bnyk perkara dlu yg aku tak ingt dah. ade eh aku sound ko gitu. hahaha. comel je ;p poyo pon ade ;p hikhik

yennnnnnn saaaaaayang ko jugak!! bila nak ajak ktorg dtg jalan rumah ni. hihihi. nanti masak sedap tuk ktorg tau ;p

mekasih yennn 4 everything.. ko dlu banyak tlg aku. wuuuuuu. luv u muahhhh!

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

muni :: lmbt btol ko komen..haish..aku kne baca balik, apa yg ko sound..heee..ko mmg!
menda lama..ttiba teringat masa taip en3 ttg ko..hee..
tgu kabinet dapo aku siap dlu yek..insyaAllah..nnt kan ku jmput kalian pengantin baru (yg da xberapa baru..) haha..
Selasa lepas ialah anniversary monthly aku yg kedua..mksudnya anniversary bulanan ko yg pertama..wuhuu..nmpk gayanya aku akan sentiasa igtlah dgn ko bila smbut anniversary thunan..adehhh

mun-e said...

yayyy.. bagus2.. tiap kali korang sambut anniversary pasti tingat yang anniversary ktorg sebulan selepasnya..

aku suke aku sukeeeee

kehkehkeh

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

adehh

mun-e said...

yen... dah siap belum kabinet dapur ko tu??? nak datang!!!! :D

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

udah lama..tp xleh dtg..umah serabut..hahaha jahat x??

aku teringin nk g jmp anak ja, g umh ciare, umah dd, umah KO tp aku xtau jalan..waaa & mcm segan nk redah semua rumah berdua je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...