Our Wedding Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 1, 2011

Doa tanpa sedar

Kali ni nak berkongsi mengenai salah satu doa yang menakjubkan yg sering kita baca ketika bersolat.ketika bersolat??
Semoga ia dapat membantu kita sama2 untuk lebih khusyuk ketika menunaikan tanggungjawab wajib 5 waktu kita..insyaAllah..

Doa yg ayenz maksudkan ialah "Bacaan antara Dua Sujud " iaitu ::
Bacaan Rumi nya :: Rabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu 'anni.

Maksudnya:
Ya Tuhanku           Ampunilah aku,        Rahmatilah aku,     Perbaikilah aku,   Angkatlah darjatku,   Berilah aku rezeki,     Pimpinlah aku,      Afiatkanlah (sihatkanlah) aku  dan   Maafkanlah aku.

Subhan Allah...Indahnya ayat-ayat solat kita..besarnya nikmat yg Allah berikan pada kita semua. Tanpa kita sedari, rupa-rupanya Allah telah memasukkan ayat-ayat doa pada solat2 kita seharian..betapa sayangnya Allah pada hamba-hamba Nya..


Terima kasih Ya Allah..Kami bersyukur ke hadrat Mu..aminn

Cara bagi duduk antara dua sujud bagi lelaki dan perempuan adalah sama seperti gambarajah di bawah::

Cara duduk antara lelaki dan perempuan adalah sama
Kedudukan kaki
Kedudukan tangan

2 notes:

TnZ said...

i share ur article at my facebook :>

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

ok.. (^,^)
Semoga ianya bermanfaat untuk semua..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...