Our Wedding Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 14, 2011

Mee Bandung @ Mee Jawa ?? (^,^)

Assalammualaikum wbt everyone..

Semalam try masak mee bandung (fav apiz) tapiiii hasilnya jd..Mee Jawa..erk! gulp~ ('_'!) anyway he likes it..so wats d deal !! kan?? kan?? ngeee (^,^)

ayenz :: sori ayg..jadi mee jawa..
apiz :: xpe, xkesah.. (sama mcm kuku (hubby dd))

so here it is..mee bandung @ mee jawa..lantaklah..i juz dun care anymore.. 
huu tipu la klu aku xkesah~
pekat sgt kuahnya, will alter it later..
inti yg aku pi letak..udang,daging,fish cake, lobak,tlo..sbb tu dia ske sgt...hadehh2.. 
sik pa yang..makan jak menar2 sia..sak cit2 cpt kit..ngahahahah (^0^) <--bini gelak jahat dlm hati..
*cit2 = buncit (history wujud istilah cit2 :: panggilan utk adik apez(my bro)..haha)
Sesi Kelas Bhs Swak versi ayenz
sik pa = x apa  |  jak = je   | menar2 = betul2 in this case  |  sia = situ..
sak = biar ..sak tubyk mksud tp dlm pgunaan kali ni, mksudnya biar..
biar pun boleh guna pkataan lain ie tandah..ikut kesesuaian ayt..  
kit @ singkatan dari dikit = sikit

ni dia punya..ohhh inilah meja lipat kami..hee..
gmbr tu diambil bukan masa dia POSE utk snap2 TAPI masa dia PAUSE utk tgk SHOWDOWN 2011..adehh sbuk jg nk tgk yg kt tv padahal da tengok yg latest punya video..eksen nar juak eh..tahun ni dia xleh nk racun fikiran aku utk tgk Showdown mcm tahun lepas..sbb kalau b leka tgk tv..sapa nak wat keje umah ayg oiii..

walau hapapun..en apiz pun salu gak bagi kerjasama selesaikan rutin harian di rumah..heee thnx munchykin..mmuah.. sik penah aku lungkar langkir molah kerja sorg2 aieee..whoever said dat..i'll lekuk u 
lungkar langkir = kelam kabut

utk resepi, aku xletak sini..
mu nok letak wat menda yeng?? hok bandung jadi jawa..(tokma talk2 style)
merapu lah kalau aku kemaruk nak letak juga resepi..hahaha..
**mee se-co-et ni aku xdpt nk habiskan pon..sbb dah gatal satu badan ~allergic dgn udg kering tu..adehhh !@#$%^&*

*atas permintaan ummu, aku translate bahasa sarawak yek ~~edited on same day

10 notes:

ummihasan said...

wahaha.. yen. nampak sedap dah tu, nama apa pun tak kisah dah.
dulu2 pun ummu selalu masak, bila ditanya oleh hubby, 'eh, xtaula.. ummu masuk je apa yg ada'.. tp hasilnya sedap..
yen, sik cakap sarawak, sik translate la.. muahaha.. (ntah apa aku ckp pn aku xtau) :p

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

huu takut nnt org search mee bandung, jmp blog nih jmp mee jawa lak ummu..hahaha..
hee..bezkan klu dorg makan byk pe kita masak sendiri..hehehe..
ok..d translation is done on ur request..hehe

dd dudu said...

mee jawa tu apa ya. apa beza dgn mee bandung

-xkenal mee jawa hehe-

DJari-Hana said...

yen..akak terdebo2 bila baca entry yang berbahasa sarawak ni..ada sesuatu! uwaaaaaaaaa

lina said...

sedapnye kak yen. betul ckp ummu, tak kesah la nama apa pun asal sedap =)

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

dd :: mee jawa..hmm mcm mee yg ni la kot cuma kuah dia cair sket dr tu..hee..mee bandung kyen tau kuah dia pekat sket & gelap lg..& waaa aku lak konpius..

kak hana :: da agak da..sbb tu tnya akak td..akak ok ke? huu ampunn

lina :: hehe..i likeeee..kan? kan? asal sedap & boleh lalu kat tekak..ngeee

Cik Seni said...

nampak sedap, mesti sedap...nyum2:)

dulu boleh makan mee, tapi skang dah takleh...setiap kali makan mee, mesti angin...huhu. :(

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

Hasni ::boleh tukar dgn mi hoon kan? hee..good foods is alterable..hee

WiDya said...

hahahaha....lungkar-langkir??? aku pun x pnah tauk ada words ya in swak vocab yen oiii...hahahah....

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

wid :: dak nek ngah salu nyebut..aku ikut ajak..ngaaa..aku salu guna pkataan ya..btol bah pkataan ya wid..coba ko nanyak bapak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...