Our Wedding Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 29, 2011

Hectic Dayssssss

Assalammualaikum ..

These past few days has been labeled as 'hectic days' for both of us.

- Assets hunting !@#$%^&* ..grumpy us (--*) ..
- Mama, ain, acu & mia arrived from Kuching & Bintulu  \(^0^)/ best2
- Friends Wedding (^,^)/ congratsss
- Siblings's Convocation (Ain UKM -last tuesday, Ida UMP - next saturday) \(^0^)/ woohoo flying starss..
Congrats for both of u..  Proud with those flying colour grades..
- Hubby's Surprise Birthday Party yesterday ..err..\(^0^)/ best!
- Back from UMP, will be heading north-east to Trengganu.. \(^0^)/ mama's home again
- Works? Piles of 'em..

Pic..? InsyaAllah will be updated later.

UKM - Universiti Kebangsaan Malaysia
UMP - Universiti Malaysia Pahang
UPM - ?? heee Universiti Papa Mama ~ Mia :: uwekk.. hahaha
wat else, ours lah..Univ Putra Malaysia..

Wednesday, September 21, 2011

Him-nae Yen & Apiz..!!

credit to google image
...(''~)...
Dua-tiga hari ni tertekan sgt dgn perkara-perkara untuk penuhi keperluan2 kehidupan. Semuanya utk masa depan yg lebih selesa tapi semuanya berserabut. Biasalah urusan2 first time nak deal mmg lah mcmtu..kan?

Hampir-hampir bercakar manja tp alhamdulillah masih boleh kami bertahan..
Setiap hari ada je persoalan yg menyesakkan minda bersama..

masa di office, penat kumpul2 maklumat..
plan kononnya nak bincang di rumah lepas balik keje 
tapi once bila balik rumah, bila rasa tenang hati tengok satu sama lain..
rasa malas nak bincangkan perkara2 duniawi yg menyesakkan hati & minda ni..
jalankan kewajipan, borak kosong ttg aktiviti fam akan dtg (konvo adik2) & gurau2 je..terus terlena ke pagi..
Kami bersyukur atas nikmat Mu ya Allah..
Tenangkanlah hati kami berdua suami isteri..
Kau berikanlah kebahagiaan di hati kami sehingga ke akhir hayat kami..aminn
Ayat bagi semangat & positif buat kami suami isteri hari ni ialah..
"B honeymoon dgn ayg di syurga nanti je lah ye"

Selamat bertugas semua & happy2 selalu..

* him-nae = bhs korea untuk encourage diri / bertahan / be strong dll.. hehe
**edited
Penjelasan ni dikeluarkan sbb ada yg bertanya kenapa ayat positif tp ttg honeymoon tibe2..
mcmni..lepas kawen hari tu, poket dah kering, nak gi honeymoon kene lah simpan duit dulu..
bila ada simpanan sikit, byklah pulak perkara & pihak yg perlukan duit..
tertangguhlah lagi niat nak honeymoon bulan 10 ni td..
kebelakangan ni plak sibuk dgn keperluan2 utama bg jgkamasa pnjg yg di atas, 
tetiba teringat ttg impian nak pi honeymoon, nampak gayanya haruslah terkuburlah selamanya..
so..tetiba dgn rasa sedih & hiba + terpaksa..keluarlah ayat kt atas td..
~end of a dream with a happy thought..kot.

Tuesday, September 13, 2011

Puasa 6

Assalammualaikum & Salam sejahtera..




jalan otw ke/dari Tganu..cantikkan? tenangnya perasaan..tgkap habes feeling~

Tahniah untuk saudara/i seagama yang telah menyudahkan puasa sunat 6 di bulan Syawal..alhamdulillah rezki kalian untuk melunaskannya..

Walaubagaimanapun, sebelum mula berpuasa 6, ada baiknya digantikan dahulu puasa wajib Ramadhan..

Ini kerana puasa ganti wajib & puasa sunat 6 tidak boleh digabungkan.

Bagi yg masih meragui, bolehlah mencari bahan rujukan selanjutnya..salah satunya ialah blog adik Nurul Aiman binti Ismail

Semoga kita tidak lagi diselubungi kekeliruan lagi..insyaAllah..

Wallahualam & wassalam

Friday, September 9, 2011

Berhentilah sebelum terlewat..


 Hidup ini mudah bila Allah permudahkan segalanya
tapi sebelum itu, 
dahulukan dgn usaha & kemudian tawakal 
serta berdoalah untuk bantuan Allah SWT

Apa sahaja yang kita usahakan, apabila tercapai, maka bersyukurlah & ucapkan
~ Alhamdulillah ~ 

Pabila Allah berikan kekuatan, kesihatan, kegembiraan dan segala rezeki yang engkau inginkan
jangan sesekali kau menidakkannya..
jgn sesekali kau akui ianya terjadi atas kehebatanmu sendiri
kerana semua yang berlaku ialah di atas kehendakNya sahaja

Ketika sihat, kau ungkapkan tidak berupaya & tidak sihat
Ketika bahagia, kau katakan kau bersedih
Ketika kau selesa, kau nyatakan kau kesempitan..

BERHENTI lah..!!
Dustamu merugikan dan mencerminkan peribadi

BERHENTI lah..!!
Kerana engkau seumpama mempertikaikan apa yg Allah kurniakan padamu..

engkau Tamak & Tidak mensyukuri
Astaghfirullahal'adzim

Usah bersikap sedemikian saudara se-Islamku
Sedarlah bahawa apa yg kau ungkapkan, merupakan sebuah doa yang kau sendiri harapkan..

Sematkan di hati bahawa Allah sentiasa memberikan apa yang terbaik buatmu pada waktu yg berdetik itu
percayalah ia sememangnya caturan terbaik yg masih mampu kau pikul

“Sesiapa yang tidak memuhasabah dirinya di dunia, 
maka dia berada di dalam kelalaian”
~ Ibnul Qaiyim

“Tiada seorang Muslim yang menderita kelelahan atau penyakit, atau kesusahan hati, bahkan gangguan yang berupa duri melainkan semua kejadian itu akan berupa penebus dosanya.”
Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Doa kami ::
Semoga kau terselamat dari dizahirkan segala apa yg telah engkau ungkapkan..
Semoga kita terselamat dari azab api neraka..aminn

~Wassalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...